dilluns, 20 de maig del 2019

Puno - llac Titicaca

Vàrem arribar ahir a la nit a Puno ens varem instal·lar al nostre hotel el Royal inn Hotel a tocar la plaça d´armes descansar i avui a primera hora ens reculla'n er portar-nos al moll a embarcar en unes petites embarcacions per navega per el llac Titicaca , la primera cosa quens deixa un bon record es la vista de Puno al matí las seves petites cases apilo tonades en tota la vall i muntanya impressionant totes de color marronós és un bon matí ,  comencem a navegar per aquest gran llac.

El llac Titicaca està a 3810 metres sobre el nivell del mar, una extensió aproximadament de 8562 km². L'aigua de llac Titicaca és una mique salada. Es trove entre el Perú i Bolívia, és considerat el llac navegant més alt del món amb la fondaria màxima de 283 metres . Alberga illes naturals i
artificials.

Vam trigar 30 minuts a arribar a Uros, on els seus habitants viuen en illes flotants, construïdes artificialment amb totona (és una planta que creix de forma silvestre o conreada en llacunes o zones pantanoses) ens va tocar visitar l'illa de Marka, on ens van rebre els nadius ens van explicar la seva forma de vida, entrem en els seus habitatges, vàrem entrar els seus habitatges , crec es una manera de viure difícil

Les hem anomenat illes, però realment són basses gegantines on s'assenta una petita comunitat i com a bona bassa àncora i tot, perquè l'illa no es desplaci al seu capritx

La comunitat que visitem vivia principalment del turisme,els seus habitants son Aimaras venent artesania i passejades en canoes fetes amb Totora. Aquestes canoes són totalment artesanals i es triguen més de 3 mesos en construir cadascuna

La nostra visita va durar una hora i ens van donar l'oportunitat de viatjar en canoa per la mòdica quantitat de 10 sols

Avui dia la illa té 1700 habitants i és la més gran de tot el Llac Titicaca. Es triga aproximadament 1 hora des de les illes flotants ,els seus habitants (quechuas) vesteixen amb el vestit típic mallorquí. I això no és per casualitat, sinó per la història relacionada amb Espanya que guarda l'illa  un duc espanyol d'origen balear que va viure en les seves terres. De cognom Gonzalez de Taquila ,va prohibir la vestimenta quechuas i va obligar a tots els ciutadans a vestir de forma mes camperola

Un cop allà ens toca pujar una bona pujada des dels 3900m fins als 4020m, així que prendre oxigen i paciència sobre tot caminar molt lentament fins a arribar al centre de la plaça es fa un camí esgotador

Potser el millor de la illa és observar la seva gent. Els colors de les seves robes indiquen el seu rang i si estan casats o solters . Les dones quan es casen teixeixen la faixa del marit i indiquen en ella els motius del que esperen en el futur ... fills ... que de curiositats té l'illa, on els diners són només per a turistes perquè ells encara continuen amb la vella tradició del trueque

De nou retornem a Puno passegem per la seva plaça d´armes esgotats l´alçada ens fa sentir força malament i molt aviat anem a descansar al nostre hotel